DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Měsíčník 2019

2019

LISTOPAD

1.11. - listopad jsme zahájili mejdanem SportProfi.. mamku jsme nechali doma, protože pokašlávala a nechtělo se jí do zimy.. tátovi se pak už chtělo domů a my ne a ne.. ještě ho možná naučíme pařit :))

2.11. - odpoledne jsme si šli hrát k Jiříkovi a Ondřáškovi

3.11. - Ondrášek s Jiříkem u nás na promítání pohádky Kouzelný park

ŘÍJEN

1.10. jsme se zase ulejvali ze školy. Místo učení jsme jeli do Dobrušky na stadion, kde jsme běhali na čas a zkoušeli jsme i běhat přes překážky.

4.10. jsme je po škole na Záhoří, pouštět draky. Bylo to super, zase se nás sešlo asi dvacet. Jana pro všechny koupila draky a mohli jsme si je odvézt domů. Mamka nás pak ještě vytáhla do Trčkova na houby. Bylo jich tam tolik, že to byl masakr. Mamka je pak do noci zavařovala :)

6.10. jsme šli jakože naposledy na houby, mamka si chtěla nafotit jednu zříceninu statku. Zjistili jsme, že tam byly minimálně tři stavení vedle sebe a u toho jednoho je ještě nepropadlý sklep. Dovnitř jsme ale samozřejmě nešli. A když už jsme byli vyjetí z domu, projeli jsme se ke kostelu sv. Matouše, pohoupat se na obří houpačku. V kostele bylo lešení, zdá se, že ho budou opravovat.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

7.10. - opravovali jsme kalkulačku strejdovi Vojtovi. Bylo super jí rozebrat. Bohužel ale nezačala fungovat, tak jsem si jí nechal na hraní :)

12.10. - jsme si udělali výlet na Záhoří a nafotili jsme Černou Vodu. Mamka nám půjčila svoje foťáky, tak jsme fotili také.

13.10. - jsme si udělali další fotovýlet, tentokrát do Trčkova

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

17.10. - mamka si vzala volno a jela bez nás jela fotit Záhoří, pche :)

19.10. - maminka měla svátek

20.10. - maminka s Kamilkou mi namalovaly do mého výukového centra kosmické obrázky :)

25.-30.10. - podzimní prázdniny v Chomutově

Na podzimní prázdniny jsme vyrazili do Chomutova za babičkou a dědou. Celou sobotu jsme strávili v Orasíně s Karolínkou a Jiříkem, bylo krásně teplo. Lítali jsme po vesnici, šli se projít ke zvoničce a Karolínka nám ukázala svůj "houmles" příbytek, opekli jsme si masíčko a byla pohoda. V neděli nás mamka nemohla vykopat z baráku, a tak když jsme dojeli ke Klínovci, pokazilo se počasí v zaniklé osadě Königsmühle jsme pěkně vymrzli. Večer pak i pršelo. V pondělí jsme vyrazili na výlet s tetou Bárou, Nikolkou a Adélkou. Sraz jsme měli v Perštejně, kde je zřícenina hradu. I když sluníčko svítilo, jak zafoukal vítr, už to bylo zimní. Mamka v lese objevila bedlu, tak juchala, protože u nás jí ne a ne najít a měla strašnou chuť na bedlový řízek :) Babička jí ho večer udělala, tak byla spokojená :) V rámci výletu jsme se podívali na Měděnecké Sfingy a vyšlápli si na Mědník, tak tam byla kosa. Jelikož mamka nezabalila zimní bundy, tak už to pak na vejletění moc nebylo. Zvládli jsme se ale ještě potkat v úterý s Karolínkou a Jiříkem a ve středu hurá domů.

ZÁŘÍ

Do školy jsme se sice docela těšili, ale spíš na kamarády než na učení. Kamilku úkoly baví a mě to trochu štve :) S mamkou chystáme různé věci na zimu - sušíme houby, kterých roste strašně moc, dělali jsme domácí zeleninový bujón, sušili jsme měsíček na čaj, vyráběli pečený čaj, zavařovali houby, vyráběli hruškovou šťávu, sbírali ořechy.... Pořád chceme něco kuchtit. Aby se mi lépe učilo, vytvořila mi maminka v pokojíčku kosmické učící centrum s robůtkama, kosmonautem, planetkama a tak. Byl jsem s toho nadšený, ale stejně bych šel radši místo úkolů ven, to je jasný :)

13.9. září nás mamka vzala na Pašeráckou stezku do Orlického Záhoří. Museli jsme dělat úkoly, které nám zadávala Kačenka s Rampušákem, sbírali jsme písmenka a potom jsme z nich museli vyluštit tajenku. Na konci jsme osvobodili písničkou pašeráka a ten nám dal odměnu :) Dostali jsme dobroty a pastelky, ořezávátko a notýsek do školy :-)

14. září mě mamka vzala s sebou do Polska do Spalony na hasičské cvičení. Karel nás vzal do Tatry a mohl jsem pak po celé cvičení sedět na střeše a koukat na dění okolo. Vzal jsem si foťák a náramně jsem si to užil :-) Za účast jsem ještě dostal hrneček s hasičema, který mi udělal náramnou radost :)

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

22.9. jsme vyrazili na ořechy, letos jsou fakt obří. Urodilo se i spousta lískáčů, tak budeme moct na vánoce vesele péct rohlíčky všeho druhu :)

25.9. nás mamka omluvila ze školy a vzala nás na výlet do Polska na zámek Książ. Moc se mi líbilo, že jsme jeli s kamarádama autobusem, měli jsme tam všechny děti ze záhořského tábora. Důležitá byla samozřejmě i sváča. Měli jsme řízečky a toustíky a v termosce teplý čaj :) Prohlídka zámku byla docela dlouhá, ale nakonec to bylo fajn. Po prohlídce zámku jsme si dali venku v parku obídek a pak šli ještě na vyhlídku.

29.9. jsme jeli na houby do Kounova a byly to žně.. normálně jsme je mohli sklízet kosou :)

LETNÍ PRÁZDNINY

Letní prádniny jsme letos zahájili o několik dní dříve. Ve středu 26.6.2019 večer jsme vyrazili směr moře :) Bydleli jsme jako vloni v Chorvatsku na ostrově Krk v městečku Šilo. Dokonce jsme měli i stejný apartmán s výhledem na moře a kávovarem :-) Stejně jako vloni jsme dost výletili po ostrově a dokonce jsme si jednou vyjeli za ostrov do města Rijeky, kde jsme si prohlédli hrad Trsatski kaštel. Byla z něj pěkná vyhlídka na město a přístav s obříma loděma :) Super taky byla zastávka v mekáči :D Jinak jsme se hodně chodili koupat do teplé opuštěné zátoky, podívali jsme se na bahňák, na pláž kousek od nás od domu. Objevili jsme pěkné místo téměř bez lidí vhodné ke šnorchlování. Pod vodou bylo opravdu živo. Kousek od břehu byla velká spousta rybiček, ježků, viděli jsme dokonce červenou hvězdici. Jeden den jsme si udělali výlet do Punatu, kde jsme si pronajali vodní taxi a hodinu se projížděli po okolí :) No a nevynechali jsme také koupání na sv. Marakovi, kde je písčitá pláž a kousek od ní zřícenina hradu. Bohužel už tam nebyl takový klid jako vloni a jedno opuštěné místo úplně "zasekali" deštníkama, takže to jsme nakonec vynechali. Jinak ale velká spokojenost. Každý večer jsme si zašli na něco dobrého do města. Dělali tam koblížky, vafle, ledovou tříšť, zmrzku, pizzu... Cestou zpátky jsme se chtěli stavit na jeden den v Itálii, od které jsme byli cca dvě hodiny jízdy autem, ale pokazilo se počasí, a tak jsme nakonec jeli rovnou domů :) Do konce týdne jsme prali oblečení, odpočívali a užívali si klídek doma. Jen tam bylo o dvacet stupňů míň, takže jsme si museli zatopit :))) Ve čtvrtek jsme konečně vyzvedli vysvědčení. Kamíska měla samé jedničky a já o jednu dvojku míň než v pololetí. Moc jsem spokojený nebyl, ale maminka říkala, že to mám pěkné :)

V sobotu jsme se jeli podívat na Orlicko-Bystřický pohár (mezinárodní cvičení hasičů). Mamka slíbila strejdovi Vojtovi, že mu celou akci nafotí. Já byl rád, že mě Karel pustil do Fastraca a mohl jsem si v něm pěkně pohrát a všechno vyzkoušet. Dorazili i naši kamarádi z tábora a záhořských výletů, tak se nám nakonec ani nechtělo domů :)

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Další týden jsme se snažili trochu výletovat. Ve čtvrtek jsme jeli hledat ztracenou vesnici Czerwony Strumień, kterou jsme nakonec i našli. Byla to pěkná a zajímavá, ale i trochu smutná procházka. Sice jsme měli velkou sváču, ale jelikož nám vyhládlo, stavili jsme se na jídlo v Kašparově chatě na Adamu. Cestou ještě zastávka v Bartošovicích na našem oblíbeném hřišti a na vyhlídce na kostel Vrchní Orlice. Válet sudy po louce byla zábava :)

Na pátek nám mam nachystala tajný výlet. Věděli jsme jen, že to bude cca 80 km a asi dvě hodiny cesty. S google mapama jsem špekuloval, kam asi pojedeme a skoro jsem to trefil. Tipoval jsem Sněžku, bylo to 5 km od ní :) Dojeli jsme do Velké Úpy (Pec pod Sněžnou), odsud jeli lanovkou na Portášky a tady nás čekalo překvápko v podobě nejhustějšího hřiště, které jsme asi kdy viděli. Jmenuje se herní krajina Pecka a je to pecka :) První stanoviště jsou čapí hnízda propojená dřevěnými lávkami - vše ve výšce. O kousek dál byl podzemní tunely, obří slon, jehož chobot tvořila klouzačka, obří had, kterým se dalo prolézat, rys ostrovid, do kterého se dalo vlézt, nechyběly dvě rohledny se skluzavkou a tak :) Super byla i svačinka, kterou jsem dělal s mamkou - banánové lívance, kuřecí miniřízečky a krokety :)

V sobotu k nám přišla na návštěvu se spaním Anežka. Měli jsme kupu práce. Nejdřív jsme šli nasbírat dřevo na oheň do lesa, mezitím mamka upekla ořechovou bábovku. Pak sváča, koupačka, opékání párků, oheň a záchrana zajíčka z nádrže na vodu. Měl štěstí, že mamka zrovna seděla venku a slyšela "divné zvuky". Asi hodinku se u ní sušil v ručníku a zahříval. My mu zatím vyrobili pelíšek, ale jelikož chtěl pak do světa, tak jsme ho pustili. Kamilka říkala, že je mnohem roztomilejší než v pohádkách :) V neděli jsme zmákli přednášku o obojživelníkách a večer příprava věcí na tábor v Záhoří.

Na Záhoří jsme byli dva týdny v kuse, tedy ráno příjezd s mamkou a ve čtyři domů. Vždycky jsme se potkali s mamkou u oběda, takže paráda :) Prvnví týden jsme se hlavně koupali, protože bylo dost vedro. Zkusili jsme jít i na houby, ale zatím nerostly. Hodně jsme hráli různé hry a vyráběli jsme bylinkovou zahrádku, strejda Vojta nás vozil hasičským autem a tak. V pátek jsme šli na letňák na Dvojku a v sobotu jsme pro změnu jeli zase na letňák na Záhoří :) O víkendu jsme jeli na kameny na zahrádku, abychom ohradili maliny a taky ochránili tůjky před nájezdy aut :) Jet jsme museli několikrát, aby to auto uvezlo. V neděli jsme si udělali výlet na Pastviny, kde jsme si udělali piknik, projeli se vláčkem, ale na koupačku se nám to tam moc nelíbilo. Stavili jsme se i v Bartošovicích na našem oblíbeném hřišti :)

Druhý týden tábora se počasí trochu pokazilo, tak jsme víc chodili ven na procházky a když pršelo, koukali jsme na pohádky. Ve čtvrtek odpoledne přijela babička s dědou, Karolínkou a Jiříkem. Jako obvykle jsme vařili kachnu s knedlíkama, šli jsme se podívat na houby, ale žádný jsme nenašli, a hlavně jsme hráli na tajný agenty :) V pátek jsme si stavěli příbytky na zahradě, z jednoho jsme večer udělali letní kino, který bylo fááákt super. Koukali jsme na: Jak vycvičit draka 3. V sobotu odjeli domů a my se šli podívat na svátky skla. Nejdřív jsme říkali, že nic kupovat nebudeme a nakonec mamka koupila strejdovi Jirkovi půllitr na pivo i s víčkem. Dostane ho ale až k narozkám :) Kamilka vyrobila sobě i mamce přívěsek z kamínků, já koupil korálky pro babičku.. V neděli pršelo, tak jsem pohádkovali a chystali si převleky na tábor v Bačetíně, letos bylo téma zlatá horečka v Golden Creek. Byli jsme za kovboje :)

Celý týden jsme tedy byli v Bačetíně. Já byl pořád Gabče v patách :) S Kamilkou jsme byli každý v jiném družstvu, to nám ale nevadilo. Já byl fialový a ona modrá. Dostali jsme zase všichni stejný trička a na rozlišení šátky. Kupodivu jsem celou dobu nosil i kovbojský klobouk. Kromě her jsme také rýžovali zlato, vyráběl bolo, pohřbívali na Krchově, hledali zločince, hráli si na dostihy a spousta další legrace :) Ve středu jsme měli opíkačku i s rodičema, hráli jsme a zpívali. Při loučení jsme dostali domů zlaté valouny a já dal Gabče růži, což nečekala a málem jí to dojalo k slzám :) Ve čtvrtek jeli rodičáci klidně na výlet bez nás - pche. Byli v Polsku v japonské zahradě. Určitě se tam ještě pojedou podívat i s náma. Odpolko jsme zase zkusili jít na houby a už jsme pár kousků našli :) Hlavně jsme se prošli v lese, což máme hrozně rádi. Objeli jsme kouzelný les plný trolů :) V sobotu dopoledne jela mamka na Vesnici roku a odpoledne fotit na Záhoří akci Mezinárodní dřevosochání. Dopoledne nás nevzala, ale dovezla nám cukrovou vatu a baletku a srdíčko z korálků. Na Záhoří jsme jeli samozřejmě s ní, protože tam byla naše táborová banda :) V neděli jsme vyráběli domácí pečený čaj a šli jsme zase na houby, tentokrát nás ale chytnul déšť. Večer jsem dodělal rolbu z lega, na které jsem dělal tři večery. Nebyla podle plánku, prostě jsem si jí celou vymyslel a byla dokonalá ;)

Další týden jsme zase byli na Záhoří. Pondělí a úterý se nic moc nedělo, ale ve středu jsme vyrazili do ZOO ve Wrocławi a vzali jsme s sebou i maminku :) Cestu tam jsme jeli v autě se strejdou Vojtou, Zdendou, Eliškou a Patrikem, vedoucí Anetkou a Majdou. Vymysleli jsme, že jsme pašerácká výprava, dostali jsme k tomu čepici a vyrazili jsme. Elišce bylo cestou špatně, tak jsme zastavili u pole s kukuřicí. Samozřejmě jsme si jako správní pašeráci museli nějakou utrhnout. Užili jsme si spoustu srandy, i když cesta byla fakt dlouhá. V ZOO jsme si užili vodní svět, který je fakt krásný. Pořád jsme se strejdy na něco ptal, on ví snad všechno :) K obědu jsem si dal kupu hranolků a čtyři řízečky, strejda se divil, že jsem to zfutroval. Nakonec jsem dojídal ještě po Kamilce :)) Povozili jsme se i ve vozíčkách, stejně jako dva roky zpátky, když jsme tu byli. Nazpátek jsme jeli s mamkou s ostatníma dětma autobusem, což byla taky sranda, i když dospělákům z toho šla chvílema hlava kolem :)) Domů jsme dorazili až o půl devátý. Ve čtvrtek jsme mohli na táboře zůstat spát, což jsme samozřejmě chtěli. Večer nám udělali stezku odvahy a mohli jsme jít spát, kdy jsme chtěli. Já a Kamča, jak nejsme nikde zvyklí spát, tak jsme se nakonec nakýblovali na pokoj k mamce Kubíka, kterej usnul dole s dětma :)) V pátek u oběda jsme mamku málem umačkali :)) No a o víkendu jsme byli na houbách, začali růst fakt hodně. Dáváme je sušit na zimu. Mamka uvařila bramboračku a taky houbovou omáčku. Z toho jsem teda moc nadšenej nebyl, protože na houby rád chodím, ale na chuť jsem jim ještě nepřišel :) V neděli jsme s Kamčou vymysleli, že budeme spát v autě, tak jsme měli další dobrodružství :)

Poslední dva týdny byl s náma doma táta, mamka si brala volno, když to šlo. Hodně jsme se koupali, večer si dělali ohýnek. Maliňáci nás vytáhli na akci Cihelna, která se mi fakt líbila, protože to akce s ukázkou vojenské techniky - té nové a i staré. Lítaly tam letadla, vrtulníky, ukázali nám animaci bitvy - to byl pěkný rachot. Příští rok chci je zas! Ale už si určitě nekoupíme bramborák, protože byl tak strašně mastný, že jsme ho nikdo nemohl sníst :) Jednou jsme se také projeli lanovkou na Studený vrch, letos jsme toho lanovkou moc nenajezdili.  Ke konci prázdniny začaly ve velkém růst houby, tak nás mamka "táhla" každý den do lesa a nás to bavilo, protože jsme pořád nějaké nacházeli. Byli jsme se podívat také na mysliveckých hodech v Bačetíně za Gabčou, což jsme pojali jako fajn výlet s pozdní snídaní - jelením burgrem. Že byl ten burger z jelena nám rodiče radši moc nezdůrazňovali :) S Matějem od Gabči jsme si pak mohli zastřílet z brokovnice a ze vzduchovky. Potkali jsme tam i hejtmana a mě se povedlo, říct mu ahoj. Trochu ho to zarazilo, ale já přece tykám všem starostům v okolí, páč jsou to všechno mamky kamarádi :)

No a prázdniny jako každý rok zakončily moje narozeniny. První kulaté! Tak strašně jsem se na ně těšil a vysnil tu nejlepší oslavu. Maminka jí vymyslela v kosmickém stylu. Nakoupila nafukovacího kosmonauta, raketu, talíři a kelímky s planetama, ubrus planetama a všechno možné. I dort byl kosmický. Přijela babička s dědou, Karolínkou a Jiříkem, a Maliňáci. Já si oslavu ale nakonec skoro vůbec neužil, protože jsem měl průjem a nebylo mi moc dobře. Byl jsem z toho tak smutný, že jsem to i obrečel. :( Když se mi ulevilo, postavil jsem si z lega rolbu a stíhačku, které jsem dostal a robůtka pavouka. Mamka mi pak později upekla ještě jeden dortík, aby mi to nebylo líto :)

ČERVEN

KVĚTEN

DUBEN

BŘEZEN

I když jsme si letošní zimu opravdu užívali, protože bylo hodně sněhu a pořád co dělat, jakmile se na začátku března oteplilo, už jsme se těšili, až začnou venku vykukovat první kytičky. Začátek měsíce byl ve víru oslav. Nejdřív měl narozky děda Franta, pak táta svátek a nakonec byl mezinárodní den žen. No a po oslavách začaly jarní prázdniny, kterých jsme se už nemohli dočkat :) Kamilka si přála, abychom vyrazili někam na přespání, tak nám to maminka splnila. Jeli jsme do Liberce, kde jsme navštívili Zoologickou zahradu, dinopark, lázně Babylon, IQlandii, ekozahradu u našeho apartmánu SunGarden a udělali jsme si i výlet na Ještěd nebo do obchodního centra. Pro nás to byl úplně jiný druh dovolené, protože většinou jsme hodně venku, tentokrát jsme si užili spoustu zábavy mezi lidmi :) Nám s Kamčou se splnily sny. Ona chtěla moc do bazénu a já do IQlandie, takže spokojenost veliká :) Po dovolené jsme jeli ještě na karneval na sněhu do Orlického Záhoří, kde Kamilka vyhrála 2. místo za nejlepší masku. To se mi vůbec nelíbilo, protože i já jsem si s maskou vojáka dal záležet a prohry prostě nemám rád :) Další týden jsme chodili místo školy lyžovat, trénovali jsme kreace na lyžích na Rampušáka. Tentokrát jsme tam ale celý den nebyli, protože dorazila k babičce Aničce a já byl jak omámený :) Pořád jsem chtěl být s ní. Po zimě jsme si dávali do kupy domeček pod stromem, táta nám smontoval novou trampolínu a domů jsme chodili zásadně za tmy a total špinavý :)

ÚNOR

V únoru už tolik nechumelilo a nemrzlo, tak jsme víc času trávili venku. Chodili jsme na běžky, občas i na večer. Zúčastnili jsme se dvou závodů na běžkách. Na nočním závodě v Orlickém Záhoří jsem vyhrál 3. místo, tak jsem byl spokojený :-) Na druhém závodě v Polsku na Spaloně jsme žádnou cenu nevyhráli, ale odvezli jsme si aspoň medaile na účast :) Po delší pauze jsme zase trochu výletili, mrkli jsme se na vyhlídku u Bedřichovky a na západ slunce u Masaryčky. Oslavili jsme také Valentýna, ale top akcí byly Kamilky 8. narozeniny. Letos jsem jí jeden dárek vybral a zaplatil i já :) Byl to relaxační polštářek, ze kterého měla velkou radost. Maminka nás vzala do kina na Lego příběh 2, byl jsem překvapený, že u ní v práci mají kino :) Jo a narodila se nám nová sestřenka Madlenka :) Do konce února jsme ještě stihli masopust a pak celý týden s Maliňákama, což bylo super. Místo Petříka jsem si tentokrát užíval spíš Anetky ♥ Chodili jsme společně na běžky, na lyže, byli jsme v kině na Jak vycvičit draka 3 a každý večer jsme si hráli, dokud jsme nešli spát :)

LEDEN

V lednu jsme přivítali nový rok a ve škole jsme museli zvládnout kupu písemek, abychom měli pěkné vysvědčení. Občas jsme se ale také ulejvali, třeba na lyžáku :) Když nám to počasí a síly dovolili, chodili jsme s maminkou na běžky nebo bruslit na nově otevřené kluziště. Zúčastnili jsme se závodu na retro lyžích na Černé Vodě v Orlickém Záhoří, kde Kamilka vyhrála 3. místo cool Jeden víkend za námi dorazili Maliňáci, tak jsme s nima jeli na večerko. Bylo -18°C, což byl docela masakr :) Venku jsem si užívali obří kupy sněhu, na zahradě jsme ho měli přes metr. Mamka mi věnovala svůj starý foťák a společně jsme fotili zimní krásy. Učil jsem se fotit námrazu na makro :-) Strašně mě to baví :-) Anežce a Štěpánkovi se narodil bráška Mikulášek. Byli jsme se na něj podívat. Bál jsem se ho pochovat :) Konec měsíce završilo pololetní vysvědčení, které jsme náležitě oslavili a pak prodloužený víkend :)

Administrace WebSnadno | Tvorba webových stránek na WebSnadno  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek